Klantenservice
PREMIUM® Garantieplan
Welke kosten zijn gedekt in het PREMIUM® Garantieplan?
Hier willen wij graag helder zijn: Tijdens de eerste twee jaar betaald u géén eigen risico, voorrijkosten, arbeidsloon of onderdelen. In het 3de tot en met het 5de jaar betaald u per servicemelding een vast bedrag van slechts € 25,- aan administratiekosten.
De service wordt uitgevoerd door onze - of door ons aangestelde - monteurs. Bij groot huishoudelijke apparatuur hoeft u niet te slepen met uw apparatuur want deze wordt aan huis gerepareerd.
Wat zijn de kosten?
De kosten van het PREMIUM® Garantieplan zijn afhankelijk van de risicoklasse van het betreffende apparaat. Met dit garantieplan verlengt u de garantie bovenop de fabrieksgarantie tot maximaal 5 jaar. In onze webwinkel vindt u bij alle producten waar het PREMIUM® Garantieplan van toepassing is de mogelijkheid om deze aan uw bestelling toe te voegen. U ziet hier direct wat de eenmalige kosten voor garantieverlening voor het betreffende apparaat zijn. Selecteer deze optie, indien gewenst en klik vervolgens op "bestellen". Het geselecteerde apparaat wordt dan met de verlengde garantieperiode toegevoegd aan uw winkelwagentje
1. De garantie geldt uitsluitend:
a. Voor de eerste gebruiker bij normaal huishoudelijk gebruik van het apparaat (dus niet bedrijfsmatig) in Nederland of België (Alleen de Vlaamse provincies), voor door De Witgoedkoerier gedistribueerde apparaten.
b. Als de koper een aankoopnota kan overleggen bij een eventueel servicebezoek.
c. Indien de consument bij aankoop van een door De Witgoedkoerier gedistribueerd apparaat, een overeenkomst "verlengde garantie" volgens het "PREMIUM® Garantieplan" is aangegaan.
2. Garantietijd
Er wordt een garantie verleend voor een periode van 5 jaar. Na de periode van de wettelijke garantie, zijnde 24 maanden vanaf de aankoopdatum, wordt bij een reparatie € 25,- aan administratiekosten in rekening gebracht, tenzij dwingend Nederlands recht anders bepaalt. Reparatie of vervanging van een product leidt nooit tot een verlenging van deze termijn. De eerste datum van aanschaf blijft bepalend.
3. Inhoud
Onder deze garantie vallen, arbeidsloon en de reparatie of vervanging van defecte onderdelen, mits uitgevoerd door onze - of door ons aangestelde - monteurs.
De consument draagt er zorg voor, dat het apparaat toegankelijk is voor de servicetechnicus en/of dat de plaatsing of installatie van het apparaat, een reparatie niet hindert.
4. Onder de garantie vallen niet:
a. Krassen, barsten of deuken in de mantel, het bovenblad of accessoires van het apparaat, die later dan 48 uur na levering worden vastgesteld.
b. Defecten aan glazen, kunststof, of rubberen onderdelen, die later dan 48 uur na levering worden vastgesteld.
c. Schade ontstaan door blikseminslag, wateroverlast, stoten of vallen en/of transport.
d. Defecten die te wijten zijn aan een verkeerde plaatsing of aansluiting.
e. Defecten die te wijten zijn aan de elektrische installatie in de woning.
f. Defecten te wijten aan kalkaanslag.
g. Een verkeerde bediening door de gebruiker en - indien van toepassing - onvoldoende of onjuist onderhoud of defecten voortkomend uit een verkeerde installatie en/of plaatsing.
h. Gebruik van de apparaten voor beroeps - of commerciële doeleinden.
i. Niet technische storingen, zoals bijvoorbeeld het verwijderen van zogeheten apparaat-vreemde voorwerpen - of het oplossen van storingen die zijn ontstaan door apparaat-vreemde voorwerpen.
j. De eventuele de-installatie en her-installatie van het apparaat.
k. Roestvorming bij apparaten geplaatst in een te vochtige ruimte.
l. Slijtage gevoelige onderdelen bij niet normaal huishoudelijk en/of zeer intensief gebruik.
5. De garantie vervalt indien:
a. Door onbevoegde personen de apparaten worden gerepareerd of verbouwd.
b. Beschadiging of verwijdering van het serienummer wordt vastgesteld.
c. Eerste gebruiker eventuele financiële verplichtingen niet nakomt t.o.v. De Witgoedkoerier.
6. Niet terecht beroep op garantie:
Indien de door de gebruiker gegeven omschrijving van de storing niet leidt tot een vaststelling van deze storing door de servicetechnicus, zullen de gemaakte kosten voor voorrijden en arbeidsloon in rekening worden gebracht.
7. Schade vergoeding
Aanspraken op vergoedingen van buiten het apparaat ontstane schade zijn uitgesloten, voor zover aansprakelijkheid niet voortvloeit uit wettelijke bepalingen van dwingend recht.
Bij beschadiging aan de inhoud, geplaatst in het apparaat , wordt geen schadevergoeding toegekend. Er wordt evenmin aansprakelijkheid aanvaard voor genotsderving of andere kosten die gemaakt worden om de nadelen van het niet - of gedeeltelijk niet - functioneren van het apparaat op te heffen of te verminderen.
De Witgoedkoerier wijst alle verantwoordelijkheid af in geval van ongelukken en/of schade aan personen, het toestel, het meubilair en het gebouw, door een niet conforme installatie of gebruik van het toestel of door normale slijtage van het toestel.
In geval van betwisting zijn uitsluitend de rechtbanken van het rechtsgebied waaronder de maatschappelijke zetel ressorteert bevoegd, oordelend naar Nederlands recht. Eventueel te vervangen onderdelen worden eigendom van De Witgoedkoerier
De Witgoedkoerier.
Uitstekende Service
