Klantenservice
Annuleren & Retourneren
Wij zouden u nog graag op andere gedachten willen brengen maar wanneer u als consument de geplaatste online bestelling wilt annuleren is dit zonder verplichting of consequentie mogelijk. Voor zakelijke overeenkomsten vraag dan naar onze B2B voorwaarden.
Annuleren voor de aflevering
Wij hopen dat het niet aan ons heeft gelegen anders vernemen wij dit graag, u kunt de annulering per E-mail (info@witgoedkoerier.nl) doorgeven.
Annuleren tijdens de aflevering
Wij raden u aan om bij de aflevering van uw online bestelling te controleren of het geleverde product overeen komt met het door u bestelde product, let u hierbij op het modelnummer, kleurstelling en op eventuele schade.
Indien het product niet in overeenstemming is met het online bestelde kunt u direct met de klantenservice (info@witgoedkoerier.nl) contact opnemen en zullen wij u een voorstel voor herlevering doen. Wanneer u hiermee niet akkoord gaat kunt u direct van de koop afzien en kunt u het product aan de bezorgers mee terug geven, in dit geval heeft u geen kosten voor het retourneren.
Wanneer u als consument het online bestelde product in ontvangst heeft genomen gaan de wettelijke 14 dagen bedenktijd in waarbinnen u het product kunt "bezichtigen" en eventueel terug kunt sturen.
Lees hiervoor onderstaande retourprocedure en producten die uitgesloten zijn van ruilen/terugsturen. Hier vind u meer informatie over de wet kopen op afstand en afkoelingsperiode.
Voor het retourneren van online gekochte producten heeft De Witgoedkoerier de volgende procedure:
- Alleen originele staat verkeerde onbeschadigde en ongebruikte producten in de oorspronkelijke onbeschadigde verpakking kunnen geretourneerd worden. Plakt u hierbij geen stickers e.d. op de verpakking !
- Voor omruilingen van producten voortkomend uit foutieve levering of beschadiging verzoeken wij u rechtstreeks contact met ons op te nemen via info@witgoedkoerier.nl. Omruilingen regelen wij namelijk veelal met onze eigen transportservice. Zendingen verzorgd door PostNL dienen door u geretourneerd en gefrankeerd te worden. Wij zullen u het actueel geldende verzendtarief van PostNL na ontvangst en beoordeling aan u vergoeden.
- Als u het aankoopbedrag retour wenst te ontvangen vergeet dan niet duidelijk uw rekeningnummer te vermelden. Voor internationale transacties hebben wij hierbij ook het IBAN nummer nodig. Bij het retourneren van producten, volgens reden C op formulier, dan zal het aankoopbedrag van het product teruggestort worden minus de door ons gemaakte verzend- en administratiekosten.
- Mail het retour formulier door naar i. Wij zullen uw retour aanvraag behandelen en u binnen 1 werkdag een reactie geven.
- Stuur – na akkoord – het product terug naar adres dat op het retourformulier staat. Voeg hierbij een afdruk van het ingevulde retour formulier toe.
- Indien nodig zullen we – na controle van product en verpakking – z.s.m. het geld op uw rekening terugstorten. Bij beschadigde verpakking of apparatuur zal een deel van het bedrag geretourneerd worden, zoals opgenomen in onze leveringsvoorwaarden.
Kosten voor retourneren:
Het retourneren van een online gekocht product kan alleen wanneer er een akkoord is van onze klantenservice en wanneer het product voorzien is van een retourformulier. De kosten van een retourzending zijn in bijna alle gevallen voor de koper. Slechts wanneer de fout door De Witgoedkoerier.nl is veroorzaakt zijn de kosten voor het retourneren voor ons. Dit betekent niet dat retourpakketten ongefrankeerd aan ons gestuurd kunnen worden. Daarvoor brengen wij je dan kosten in rekening.
Nadat wij een retourpakket voortkomend uit foutieve levering hebben ontvangen en gecontroleerd op compleetheid, zullen wij de overeengekomen kosten voor het retourneren vergoeden. Dit zullen wij altijd binnen een periode van 30 werkdagen doen. Mocht een retourpakket onverhoopt niet bij ons aankomen dan is de koper, als afzender van het pakket, aansprakelijk. Zorg er dus altijd voor dat het pakket met Handtekening voor Ontvangst (HVA) aan ons retour komt. Dit voorkomt onnodige discussies tussen ons, de klant en de vervoerder.
Uitzonderingen:
- Maatwerk producten die wij voor u op maat en/of kleur hebben besteld kunnen niet worden geretourneerd.
- Producten die wij op uw verzoek hebben aangepast, zoals bijvoorbeeld het aanpassen van de draairichting van deur(-en), het verlengen van slangen en/of snoeren, aanpassingen in elektrisch circuit vallen niet meer onder het herroepingsrecht.
- Inbouwapparatuur die ingebouwd is geweest kan niet worden geretourneerd. Ook als dit heeft laten uitvoeren door onze eigen inbouwservice.
Klik hier om het retour formulier te downloaden.
Wij zouden u nog graag op andere gedachten willen brengen maar wanneer u de geplaatste bestelling wilt annuleren is dit zonder verplichting of consequentie mogelijk.
Annuleren voor de aflevering
Wij hopen dat het niet aan ons heeft gelegen anders vernemen wij dit graag, u kunt de annulering per E-mail (info@witgoedkoerier.nl) doorgeven.
Annuleren tijdens de aflevering
Wij raden u aan om bij de aflevering van uw bestelling te controleren of het online gekochte en geleverde product overeen komt met het door u bestelde product, let u hierbij op het modelnummer, kleurstelling en op eventuele schade.
Indien het product niet in overeenstemming is met het bestelde kunt u direct met de klantenservice (info@witgoedkoerier.nl) contact opnemen en zullen wij u een voorstel voor herlevering doen. Wanneer u hiermee niet akkoord gaat kunt u direct van de koop afzien en kunt u het product aan de bezorgers mee terug geven, in dit geval heeft u geen kosten voor het retourneren.
Wanneer u het online bestelde product in ontvangst heeft genomen gaan de wettelijke 14 dagen bedenktijd in waarbinnen u het product kunt "bezichtigen" en eventueel terug kunt sturen.
Lees hiervoor onderstaande retourprocedure en producten die uitgesloten zijn van ruilen/terugsturen. Hier vind u meer informatie over de wet kopen op afstand en afkoelingsperiode.
Bovengenoemde procedure voor annuleren en retourneren zijn alleen van toepassing op online bestelde producten. Heeft u uw product aangeschaft in onze winkel dan gelden de normale wettelijke regels uit het Nederlandse verbintenissenrecht.
Uitstekende Service
